Veren uit NL - Reisverslag uit Ouagadougou, Burkina Faso van Sigrun Spaans - WaarBenJij.nu Veren uit NL - Reisverslag uit Ouagadougou, Burkina Faso van Sigrun Spaans - WaarBenJij.nu

Veren uit NL

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sigrun

05 Mei 2010 | Burkina Faso, Ouagadougou

Ik weet niet wie die goede vriend van Venance is die dat bericht geplaatst heeft over de veren van de hoornvogel(?) die vanuit NL via Parijs naar BF gestuurd zijn, maar ik ben dat eens gaan navragen en wat blijkt: die maskers waar die veren voor nodig zijn komen hier uit de buurt. Je hebt hier een groot tweejaarlijks maskerfestival, dat ooit klein begonnen is, maar nu zelfs internationaal is. Afgelopen februari was het weer en er waren maskers uit de regio hier natuurlijk, maar ook uit Togo, Senegal, Niger en Ghana. Het festival heeft Festima en de organisatoren blijken inderdaad een verzoek ingediend te hebben voor die beruchte veren, want de vogel is hier inderdaad zogoed als uitgestorven - ze hebben ze allemaal opgegeten. Ik ben vergeten de foto mee te nemen van dat masker, die heb ik in 004 genomen bij een voorgaand Festima. Dat houden jullie tegoed. Fijn toch dat de Apenheul 6 veren heeft kunnen leveren, maar in 1 masker zitten er toc zo'n 40-50! Dan moeten er nog heel wat vogels in de rui zijn willen ze één masker vol krijgen :-)

• 05 Mei 2010 - 14:51

Bram Brantjes:

Sigrun, moet meer dan sorry zeggen. Ben helemaal je verjaardag vergeten. Schandalig. Verder hoop ik uiteraard dat je het naar je zin hebt, dat blijkt zeer uit de manier waarop je schrijft. Wellicht kun je oude verhalen nog eens terug lezen. Doe maar niet, die verhalen waren niet zo positief als deze. Ben blij dat het je goed gaat. Ga nu zelf even terug naar nederland voor een weekje.

Ontmoet je ergens, groeten Bram

• 11 Mei 2010 - 11:12

Vriend Venance (not):

Pas goed op jezelf. En let op "NOT" (= niet) achter "vriend Venance".